KATA-KATA HIKMAT

Sintesiskan unsur-unsur anod kemesraan dengan isomer ukhwah serta oksidakan monomer kasih sayang dan molekul doa untuk menghasilkan polimer PERSAHABATAN yang oktet..

Live for today:

During this day u should pray with a wakeful heart,
Recite the Qur'an with understanding and remember Allah with sincerity,
In this day you should be balance in your affairs,
Satisfied with your alloted portion,
Concernedwith your appearance and health..(",)


Friday, March 27, 2009

Graduation Dinner Biotech Student (",) Part 1



Some of the commitees and menu for that day


Di atas saranan Adelin..ainna turutkn utk mencoret sepatah dua..berkenaan malam graduation dinner kite....cerita ini di mulai dgn name rebung, apa itu rebung? jom kite kaji skit....

REBUNG

Rebung adalah tunas muda dari pohon bambu. Penduduk di Indonesia maupun di Asia biasanya memanfaatkan rebung sebagai bahan makanan. Tak kurang nye di negara kita..setahu ainna org nogori 9 memang menjadikn rebung sebagai santapan utama bg lunch hour mereka.pergh...sedapnye makan rebung masak lemak cili padi...nyam2....Rebung biasanya diolah untuk dijadikan sayur atau bahan pengisi lumpia. Rebung yang diolah menjadi asinan juga tak kalah enak dijadikan kudapan.

Mungkin, tak banyak yang tahu, rebung yang sering dianggap makanan panda(caye tak panda memang makan rebung..huhuh..cayo la) ini sebenarnya memiliki banyak kandungan gizi, antara lain karbohidrat, protein, dan 12 asam amino esensial yang sangat diperlukan oleh tubuh. Untuk pengetahuan smua dr apa yang ainna baca rebung apabila dicampur dengan peppermint sangat berkhasiat untuk menyembuhkan penyakit flu.

Tidak hanya itu, bagi mereka yang memiliki kadar kolesterol tinggi, juga dianjurkan untuk sering-sering makan rebung rebus untuk menormalkan kadar kolesterolnya. Pengambilan rebung secara teratur juga dipercayai boleh menjadi tindakan preventif dalam menghambat berbagai jenis penyakit, termasuk diabetes.


K,tu la serba sedikit cite pasal rebung....nape ainna cite pasal rebung?..sebab venue yg dipilih tuk graduation dinner biotech ialah..restoran rebung chef Ismail yang terletak di jalan maarof bangsar..mai kite lihat apa ada kat restoran nie??jeng..je...jeng....lawati la ke laman web www.Rebung.com.my...korang akan dapati bnyk info yg menarik di situ k...search by ur self la..malas nk memanjang kn cite..yang penting rase terharu..sbb..program nie wat kat bangsar..tempat ainna dibesarkn..sudah sekian lama babe xbalik cn...dulu masjid Sultan Abu Bakar tu la tempat melepak ngan member klau wat program..pergh..xtahan lepak kat masjid..hehehehe alhamdulillah...(",)..b4 g nie ainna duk search la via google search thru satellite...tuk kenal pasti location sebenar restoran tersebut..ternyata senang je nk cr restoran nie...confident mesti ada babe...yg penting..xsusah la...klau jln ngan erin dia leh paham dgn cepat nye..n alhamdulillah majdah pun tau selok belok bangsar nie...tahniah la korang..sampai gak kite ek......k jom kite search apa yg berlaku di malam tersebut.....taaaraaaa.......
Haa..ni ialah gmbr disiang hari...b4 acara malam nye berlangsung...begini la keadaan restoran ini
Next......watch out..dear....



No comments: