KATA-KATA HIKMAT

Sintesiskan unsur-unsur anod kemesraan dengan isomer ukhwah serta oksidakan monomer kasih sayang dan molekul doa untuk menghasilkan polimer PERSAHABATAN yang oktet..

Live for today:

During this day u should pray with a wakeful heart,
Recite the Qur'an with understanding and remember Allah with sincerity,
In this day you should be balance in your affairs,
Satisfied with your alloted portion,
Concernedwith your appearance and health..(",)

Thursday, December 31, 2009

Tahun Baru

Esok bermula nye tahun baru masihi...dua minggu lps kite telah pun menyambut tahun baru Islam jadi jom kite tengok skit apa yg dimaksudkan dgn hijrah.Hijrah ertinya pindah, dari hal-hal yang tidak baik menjadi hal-hal yang baik dan pengertiannya bukan hanya sekadar perbuatan seperti pindah tempat, rumah, tempat kerja atau yang lain. Intinya adalah peningkatan kualiti yg bermula dari hitungan detik, minit, jam, hari, minggu, bulan ,tahun dan terus-menerus dilakukan dengan landasan istiqomah dan Rahman Rahim. erm...setiap kite mempunyai pandangan yg berbeza. Tp, xpela...yg ainna nk cite sejauh mane kite dapat memperbaiki diri???

ALLAHUAKBAR...sekejap rasenye mase berlalu, thn 1430 hijrah telah pun kite tinggal kn dan kini 2009 hampir ke penghujung nye...umur semakin meningkat, bagaimana pula dgn amal kite? Ya ALLAH terlalu sedikit cuma. Dgn kedatangan 2010 ini marila kite beramai2 memohon agar tahun yg bakal kite lalui ini...lebih terang dan nyata. Semoga Allah sentiasa bersama kite walau di mana kite berada...huhuhu.....ada target yg besar thn nie, tp....kenyatan nye masih blum pasti. sesungguhnya Allah lebih mengetahui.


SELAMAT TAHUN BARU KENGKAWAN (",)

Hari Bahagia Dayah n Jalan-jalan kami










Assalam n selamat kepada semua yang sudi melawat ke blog kite nie...huhu..dh lama xupdate blog nie...di tinggalkn camtue saje...arini 31 Dec memang mls sungguh ptg nie nk ngadap kerja jd apa lg peluang di isi dgn mengupdate blog kite nie...Last week sempena cuti xmas, kami beramai2 plan ke setiawan perak utk wedding dayah n sambil2 tue nikmati mase kami bersama di sekitar lumut n teluk batik...

Seperti biasa, saya nie dh tahap kemalasan, otak fikir nk blk je...kat off pun xramai org, bosan...so ainna mls nk type biarla gmbr je yg menceritakan apa yg berlaku....Terima kasih buat LINA ,ERIN, MAJDAH, ZATIE, SIMMA, FARIHA @ KERETA UNSER nanti klau ada mase kite g jln2 tempat lain lak...tunggu siapa nye turn lak la lps nie (^_^)

Buat yg lelain MALIN, UMI,NAJLA,EPA,WANI,ANUM,ABBY,KAK JU n NISA....best nye rase dpt jumpe korang...bak kate wani..nanti kite semua g walimah dia naik bus ramai2...erm...kita nantikan saatnye...

Lastly, SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT HIDAYAH n HALIM



Sunday, October 18, 2009

DiriKu...

Assalamualaikum to all....hav a nice day...dh lama ainna xupdate blog nie,huhuhu...moga Allah merahmati kita semua.dh lama xupdate, bnyk cite2 yg dh terkumpul tp..xtau nk kongsi camne ngan semua. ok la kite start cite....regarding wat happend to me last 3 months nie...
August : i got an accident kat bangi, alhamdulillah ainna xde apa2 cume kete je kemek skit kat bhg kanan n lampu signal pecah. yg sedihnye kete tue br 3 ari ainna gune...huhu...balik semula trauma yg melanda diri ini 6 thn yg lalu. kereta yg terlibat ~perdana..aduh..nasibla xsmpt nk ambil no plat kete tue..klau x...erm....sabar jela...terang2 ternyata dia yg salah...dlm kawasan round bot dia potong ainna dr sebelah kanan then nk masuk simpang kiri...apa xnmpk ke???aduhai...berserah jela benda dh nk jadi nk wat camne.....hehhehe..mase tue ter shock la sekejap..yg peliknya mase tue cam xde feeling n terus je drive blk umah after berhenti kejap tengok keadaan kete camne,rase cam kene sampuk pula..sebaik smp dumah muka..memang dh xthn cuak br rs normal semula n br rase ada feel nk marah2 org tue. at nite ayah g wat report...ainna-ngah cube tuk buang perasaan trauma tu. alhamdulillah dgn berkat support from my parents n lps kene ceramah dr adik..coz mase tue dia je yg ada kat umah....semangat tu dtg kembali...3 minggu jugala kete ku berada d hospital kete...kasi make over skit n tambah apa yg patut.time tue gak la ainna cuti keje..nasib part time je..n nasibla dpt majikan yg baik hati. cuti 2 minggu je..then naik motor, mase tue nk naik moto pun takut2, blum cukup berani..
September: Erm..empat jari tangan kiri melecur d sbb kn kecuaian dr sendr.dekat 3 minggu br leh pulih cam biasa....xdpt nk bayangkan klau dr manusia terbakar camne rupenye...nauzubillah..mase org2 masih lg dlm mood raya. Allah menduga ku...kaki kiri ada mslh, mslh berpunca dgn hutan...hehhe..g sana nk suka2, tp duka yg dpt. xpela kite perlu rs syukur n redha dgn apa yg berlaku. lg pun bkn saje2 dh memang nk jd kn, nk gembira kn org dr sendr yg terkene.xpe2....Allah bg keistimewaan rase bagaimana org yg cacat sebelah kaki menjalani kehidupan nye. ya Allah seksa nya rase, xtermampu dr ini..semua pergerakan terbatas..pedih yg tak terhingga. mlm tatkala semua manusia berehat dgn lena diri ini terpaksa berjaga, aduh xdpt nk bayangkn betapa sedihnya mase tue puas pujuk dr. heheheh...tp yg bestnya, cam budak keci pun ada..semua mak uruskan, makan pun mak yg tolong semuanya then after dh sembuh skit, puas forcekn dr tuk berjalan n lakukan apa yg org biasa blh lakukan...yg penting semangat dlm dr kene kuat...dlm sakit2 tue blh lg drive bw adik g klinik n sebagainya...mak n ayah sangat risau..mane xnye, mase d rawang..tiap2 ari mereka call tanye keadaan ainna camne...huhuhu....sedih je..mase tue memang ingat nk blk je..pasal duk rawang pun xde selera bk mkn..sngt skit kuantiti nasi yg boleh d telan..memang xlarat la.pergerakan pun lum pulih sepenuh nye..seminggu lg nk convo...
October: hehehe...tiap2 thn memang bulan nie yg ainna nanti2 kn. bukan apa 3hb 10 adalah tarikh lahir ainna..kini dr ku dh bertukar angka..dh tua...hehee..dgn kaki yg belum sembuh sepenuhnya dr nie menziarahi UIA..bkn apa nk ambil robe....regards tu zatie..thanks a lot tie bnyk tolong ainna , terima kasih tuk segala-gala nya. On 11th October...dr ini bergelar graduan...IIUM 25th convocation days. Syukur yg tak terhingga ke hadrat ilahi, dgn izin-Nya kaki ku telah kembali pulih sepenuhnya...syukur sngt2...klau x, xdpt nk ku bayangkn bgmn kan keadaan ku mase itu.
Allah itu maha Mengetahui...kita sebagai hamba perlu berusaha, bertawakal kepada-Nya....(~_~) jumpe lg d post yg akan dtg..bye..

Tuesday, July 14, 2009

TENTANG CINTA




Assalam buat semua kengkawan dan rakan pembaca sekalian...erm..lama sudah xupdate blog nie...sebenarnye bnyk je cite n tempat2 menarik nk di kongsi bersama dalam entri nie...tp, Allah izin dalam bnyk2 cite n pengalaman yg ainna lalui sepanjang beberapa minggu yang lepas..ainna tertarik utk berkongsi tentang apa yg dikatakan CINTA....



Erm.. tentu dalam usia sebegini cinta bukan lagi satu benda atau perkara yg asing dalam diri kite semua..siapa yg xingin bercinta dan di cintai btl x? lumrah sebagai manusia khususnya..ingin kasih mengasihi....setiap yg di hidupkan dimuka bumi ini berpasangan..itu memang telah ditakdirkan..tp,siapakan jodoh kita???baik ka atau sebalik nye....itu yg membuatkan kite tertanya2....



Sepanjang perjalanan hidup ini ainna sendiri tak pernah lari utk mengenal erti cinta...ainna percaya kengkwn pun bergitu jua kn???Walaupun ainna xpernah lagi merasai erti cinta sesama makhluk (sbb arinye xsampai lg (",) heheheh) tp..melalui perkongsian, pembacaan dan pengalaman rakan2 membuat kn diri ini terpanggil tuk berkongsi serba sedikit panduan yg dapat ainna garapkn dr apa yg ainna dapat, semoga ianya dapat di jadikan tauladan buat dr ini dan juga kengkwn sekalian....



Sebagai manusia atau lebih tepat lg 'remaja' tak perlu la kita risau pasal cinta sesama makhluk...'Jika tepat masa, ketika, keadaan dan SIAPA, cinta adalah kuasa luar biasa yang tiada bandingnya'...begitula kata2 yg terpahat dimuka depan (cover page) buku 'TENTANG CINTA' hasil nurkilan Pahrol Mohd Juoi dan editor nye: Hj. Muhammad Zakaria....



Ainna secara peribadi amat tertarik dgn buku ini...terima kasih yg tak terhingga buat seorg sahabat..yg amat tinggi budi pekerti nya ...kerana telah berkongsi sesuatu yg menarik utk ainna coretkn di dalam entri ini. Jangan di tanya siapa kah dia..anggapla cerita ini hanya sekadar perkongsian buat semua.....



CINTA bukan la satu perkara baru yg berlaku pada mase kini....Allah s.w.t telah mencipta Siti Hawa a.s tuk melengkap kn rase cinta Nabi Adam a.s setelah Nabi Adam melihat sepasang burung sedang bercinta sewaktu di dalam syurga...Sesungguhnya Allah itu Maha Mengetahui akan isi hati hambaNya. Lantas...disebabkan cinta kepada buah khuldi dan mendgr hasutan syaitan maka Nabi Adam a.s dan Siti Hawa a.s dicampak kn ke muka bumi ini.......Dan demi cinta juga la Nabi Adam a.s dan Siti Hawa a.s di pertemukan di Padang Arafah...'Begitu sucinya cinta'...dari kisah cinta Nabi Adam dan Siti Hawa ini sudah cukup utk kite jadikan tauladan dan panduan dalam mengenal erti cinta.



CINTA jika ianya berlandaskan iman dan taqwa..i'Allah kite akan mengecapi nye dengan begitu indah sekali..itu peranan yg kite perlu terapkan (peringatan utk dr sendr juga) tp, jika sebalik nya maka mungkin sesuatu yg kita xsangka2 bakal menimpa dr.....'org yg berjaya mengawal nafsunya akan dikalungkn mahkota suci tetapi org yg tewas hanya mendapat cinta murahan dan akan dipersoalkn oleh Allah s.w.t di akhirat kelak' (Kata2 dr penerbit buku Tentang Cinta)..nauzubillah..minta jauh kn.



Kita sebagai remaja hari ini perlukan pendirian yg begitu kukuh agar tidak terhanyut dalam arus dunia masa kini...apa yg ainna lihat remaja hari ini mudah terpengaruh..tak terkecuali dr ini...nauzubillah. i'Allah dekatkn diri kite dgn alQuran selalu kengkwn...ingat Allah selalu, pasti kite malu utk buat perkara2 yg terlarang. (nasihat ini di terima dr org yg amat bermakna dlm dr ini, siapa lg klau xbukan mak n ayah serta sahabat) jaga la hati, jgn ko kotori..seperti bait lagu nasyid yg selalu kite dgr dr kumpulan rabbani...



Sebagai seorg anak...dengari la nasihat kedua ibu bapa kite, org yg lebih tua dr kite.. agar keputusan yg di ambil membawa kite ke laman bahagia. Mari kite ramai2 berdoa "Ya Allah berikanlah cinta-Mu kepadaku, jadikanlah org yg mencintai-Mu mencintai ku, dan jadikanlah aku mencintai segala sesuatu yg membawa kepada kecintaan-Mu"



Ainna sngt suka n senang sekali dgn perwatakn seorg hamba Allah nie..setiap kali bersama nya pasti akan mengalir air mata mendgr nasihat darinya ...setiap kata yg keluar dr mulut nya pasti akan tersentuh dr ini..sungguh indah dan manis sekali perilaku nya...ya ALLAH cukup indah xdpt nk digambar kan jauh sungguh peribadi budi dan akhlak nya berbanding dr ini. Beliau menjadikan Rasulullah sebagai contoh, Al-Qur'an dan hadith sebagai pegangan hidup dan Allah segala-galanya (sentiasa berada di tempat pertama)...mampukah kita???...dalam bercinta pun Allah no SATU??? wallahualam....mari kita ramai2 ajukan soalan ini kpd dr sendr....sebagai manusia kite xdpt lari dr melakukan kesilapan...kankadang kite terlepas pandang benda yg sepatutnye kite dulukan...apa yg perlu kite utamakan....Fikir2 kan lah bkn aje dlm cinta....apa saje yg berlaku dlm kehidupan..apa yg kita utamakan...mari kite ramai2 muhasabah dr kita semula...Alhamdulillah hamba Allah yg ainna nyatakan diatas telah pun mendirikan rumahtangga mahligai idaman nye dan kini bakal melahirkn seorg ulama' bakal generasi akan dtg...ya ALLAH cukup indah kengkwn..process perkenalan beliau dan suami sngt terjaga....berkenalan ketika di ijab kabul kn....lirikan manja..senyuman mesra..lembutnya sentuhan....semuanya dikecapi di alam perkahwinan..subhanallah..Maha suci Allah.Suami beliau sngt ainna kagumi juga...seorg yg profesional..mempunyai segala-gala nya...Janji Allah itu tepat...."Lelaki yg baik2 buat wanita yg baik2" mampukah kite menuju ke arah itu??? mari kite bersama-sama berdoa ye kengkwn....Semoga Allah mudahkn perjalanan hidup kite di hari mendatang.



Sebalik nya..ainna juga amat kagum dgn seorg sahabat ini...sngup buat apa sahaja utk org yg disayang katanye..tp,sejauh manakah org yg kite sayang itu menyayangi kite???? kite lebih sayangkn makhluk yg diciptakn bkn nye Tuhan..yg menciptakan makhluk yg kite sayang...macam mana kengkwn.apa yg perlu kite buat???? kembalikan semuanya semula kpd ALLAH i'Allah Allah itu Maha membantu....ainna sngt memahami nye...kenapa dan bagaimana ianya berlaku tp..ALLAH lebih mengetahui....apa yg baik dan buruk utk hambaNya. Jika di fikir blk..wajar kah kite menyukai hadiah yg diterima sebelum berterima kasih kpd pemberi hadiah tersebut???wajar kah? (contoh yg di ambil dr buku 'TENTANG CINTA') tentu sama sekali tidak...jd begitu la juga apa yg perlu kite lakukan bila cinta hadir di dlm diri.



CINTA sangat abstrak..setiap mempunyai padangan dan persepsi kita sendr..tp, apa pun kite kene ingat ALLAH perlu didahulukan....i'Allah semuanya baik2 belaka..kerana itu janjiNya. Sebenarnya persoalan cinta ini adalah satu subjek yg sukar diungkai dgn kata2 kerana ianya begitu halus. Namun sedikit sebnyk ainna harap kite sama2 utk saling ingat mengingati. Sungguh diri ini amat leka..dan lalai..nasihat dr kengkwn la yg ainna harapkan. Mohon kepada semua.



Alhamdulillah, puji dan syukur kepada ALLAH yang Maha pengasih lagi Maha penyayang. Dialah Tuhan yg selayaknya diserahkn segala kecintaan. Cinta yg abadi dan suci hanyalah cinta yg sujud di telapak cinta-Nya. Syukur, atas kasih sayangNya, Allah telah kurniakan rasa cinta sesama kita sebagai layar yg menyerlahkan lagi keagungan cinta-Nya (Pahrol Mohd Juoi)



Akhir kalam, takdir pertemuan ditangan ALLAH harap kita xterhanyut dgn keindahan dunia...tetapkan la ya ALLAH iman di dalam hati kami semua...syaitan nafsu dlm diri adalah musuh kite yg bersembunyi...cabaran dan dugaan yg dihadapi harap dapat memdidik diri kite utk jd insan yg berguna...



Selamat Pengantin Baru Buat kengkawan serta saudara mara yg sudah dan bakal mendirikn rumahtangga masing2. Mahligai yg indah terbina adalah impian bg setiap insan. Ukhuwah fillah abadan abada...SAYANGILAH SESIAPA SAHAJA Dimuka bumi, nescaya kalian disayangi siapa saja yg dilangit.... Nabi s.a.w bersabda: "Cinta kasihlah kpd manusia sbg engkau sayang (cinta dan kasih) pada dirimu sendr...nescaya engkau akan menjadi orang islam yang hakiki.





Friday, June 19, 2009

Thursday, June 18, 2009

Bersama Family Leyha.....

Assalam semua....erm...untuk pengetahuan entry ini adalah kesinambungan dr cerita majlis perkahwinan kak qomar....heheheh....nk dijadikan cerita leyha n family dtg ke kenduri kak qomar, ainna dalam terkejut dan xpercaya apabila erin kata:

Erin: Ainna, leyha otw ke sini?
Ainna: Ha...Leyha mana?? classmate kite???
Erin: A'a...
Ainna: Yeke xpercaya la..kamu nie biar btl?

Erin: Btl, leyha n family dia kebetulan blk kuala terengganu semalam.
Ainna: Ye ke..rajin nye ayah leyha drive..jauh tu kuala terengganu ngn Jertih....

Erin: ntah la, tp leyha kate dia otw..

Ainna: Erm...btl la tu kot, xpe kite tunggu je la..

Akhirnye, lebih kurang pukul 4 leyha n family selamat tibe setelah hampir 30min pusing2 cari umah pengantin xjumpe...hehee...sorry leyha..memang sangat xsangka leyha datang..suke2...




Leyha and kak Qomar


Kemudian nak di jadikn cerita..ibu, ayah n ana (adik leyha) beria2 nk bw kiteog gi jln kuala terengganu..huhu..puas juga la kami berfikir2 tuk wat keputusan...alhamdulillah akhir nye after mendapat persetujuan pengantin..ptg tue kami (ainna n erin) bersama family leyha..berangkat pulang ke kuala terengganu.....sungguh indah..sepanjang jln dr Jertih ke kuala terengganu ayah leyha ikut jalan sisir pantai...pergh...bayangkn la klau ptg2 kite jalan tepi pantai mcm mane kn...dgn angin laut lg Subhanallah..best..angin pantai timur xsama dgn pantai barat..heheheh...then kami singgah di salah sebuah masjid di Permaisuri, Setiu.Seterusnye..mkn ikan n sotong goreng beserta air kelapa..yg xpernah kami rase..mkn camtue je..aduh..selalu mkn ngan nasi..ni mkn gitu je..hentam je la...seeedaaaap..nyam2....





Kemudian, family leyha plan nk bw kami ke pulau duyong n masjid kristal..tp, memandangkn mase mencemburi kami....n nk sambut ketibaan cucu mereka dilapangan terbang kuala terengganu..terpaksa la kami rearrange jadual jln2 kami...hehheh...tp, takdir Allah oleh kerana salah faham yg terjadi 2 jam lebih kami menghabiskn mase di lpngn terbang tp, akhirnye xdpt jumpe anak buah leyha yg comel tue...(salah fhm dgn arrival time)..nie gmbr sekitar airport kuala terengganu yg br...Allah izin.,.walaupun 2jam lebih di airport xdpt jumpe anak buah leyha..tp...leyha dpt sesuatu yg lebih berharga..buat org yg tersayang..heheheh...lawa..tue..(",)
then, before balik umah nenek leyha.kami singgah di kedai gelas besar yg famous kat kuala terengganu...huhuh..besar ke???besar la..harganye pun besar tp ok la..(^^)








Ha..cube teka leyha ngah wat pe tue...

Esok nye..on saturday..kiteorg dh nk blk semula ke Jertih.sekejap di kuala pun jadila ye Erin..sian dia..jgn tidak..kn..akhirnye jejak juga kaki awk ke kuala terenagganu. Pagi tue after breakfast ngan pelbagai juadah org terengganu..kami bergerak ke rumah kenduri sepupu leyha..yg btl2 terletak di tepi pantai..cam dlm gmbr di bawah..Bestnye..nk wat umh tepi pntai gak..tp..bile teringat pepatah mengatakn "jgn berumah di tepi pntai andai takut ombak badai dtg menimpa" tue hanye pepatah tp leh dijdikan sbg panduan..cuak gk..cam yg berlaku tue..(Tsunami)..xberani la tanggung risiko..xpela..kat mane2 pun ok la kn asalkan selamat....Dgn izin Allah juga, alhmdulillah..kedatangn kmi di majlis tersebut..sekurang2 nye dpt membantu..mula2 kami settlekn bunga paha..sian xcukup kaki tangan, rombongan pihak lelaki dh smp..aduh..xtentu arah ainna n leyha mengerjakn bunga paha tue..erin pula..dipnggil masuk ke blk pengantin..xpasal2 jadi mk andam terjun (X dirancang) tolong pengantin bersiap..mak andam dia dh cabut lari,apa la kn..xtau la ada pengantin lain menunggu kot..pendek kate 60609 yg lalu memang ramai la yg mendirikan rumah tangga puncak bahagia msing2 yg kini sudah bergelar isteri dan suami .mane xnye sepanjang jln pulang kami dr Kuala ke jertih lebih 30 buah rumah mengadakan majlis perkahwinan..Alhamdulillah..moga dirahmati...hendaknya....




Dialog:

Ainna: Erin..erm..kite nie asyik g umah kawen org je...???
Erin: A'a la ainna..hehhe..jom kite merenung mase depan
Leyha: 1,2,3 snap...heheheh....






Erm..nie je la kot cite jalan2 kami bersama family leyha.....after beli serba sedikit buah tngn tuk di bawa blk..kami mkn2 angin di masjid terapung...n kebetulan kami jumpe 3pasang pengantin yg nk dinikah kn di masjid tersebut...syukur..kehadrat ilahi...ingatkn pura2 nk jadi org sebelah..tp..xpela...xjd sbb kami kejar mase..kul 1.15 kami naik bus n bertolak ke Jertih, jam 3.15 kami selamat tiba...

Erm.nk jadikn cerita jln2 kami lebih menarik, dgn bekal semangat erin, kami pun xnk menyusahkn sesiapa..kami ambil keputusan naik teksi ke rumah tok cik ainna...jeng3x..terkejut atuk sbb cucu dia yg br smp terenggnu leh dtg sendr ke umah dia..hahah..ada teman xjd masalah...lg pun umah kak qomar..dekat je...then, nk blk mlm tue nenek anta ainna n erin ke umah pengantin semula...huuuuuuuuu...best nye percutian kali nie...dgn kwn yg xpernah dpt lps dr family dia pula tue...(1st time erin jln jauh dr family)

Lastly, after mkn mlm dlm kul 9.10 kami bergerak kuar rumah..sbb bus dijangka tiba jam 9.30 mlm...tup3x...selama sejam kami tunggu br muncul bus Sani express dr Kota Bharu..lmbt sejam tue..mula2 dh cuak gak..manela bus nie kn....Apa2 pun alhamdulillah azan subuh kami selamat sampai ke stesen bus Shah Alam...





Catatan:

  • Thanks to family leyha yg sanggup melayan kerenah kami nie...bw kami jln2 lg
  • I'Allah ainna teringin sbnr nye nk jln2 ngan family kwn2..-->maksud..plan g somewhere ngan ahli keluarga kengkwn yg lain.mesti best...bile la ek..sbb nye memandangkn ayah leyha sama lebih kurang ngan ayah ainna yg rajin nk g jln2 nie..(hobi family travelling..)heheh
  • Erin..nanti kite g jln2 lg ye..(",) nanti kite tlg pujuk ewa2..

Tuesday, June 9, 2009

Majlis Perkahwinan Kak Qomah






Di saat jari manis mu...
Disarung cincin permata
Di saat dahimu...
Dikucup indah seorang lelaki bernama suami
Di saat hatimu...
Bersyukur pada yg Maha Esa
Di saat senyum mu mencerita kn segala nya.....


Alhamdulillah bersyukur kehadrat illahi..dengan limpah kurnia nye...dapat juga ainna menjejak kn kaki ke negeri Terengganu buat kali yg kedua. Kali terakhir ialah 2 tahun lepas...mase tue jalan2 makan angin ziarah keluarga temanku Mardiah Ghazali. dan kali ini Allah izin ainna dapat menghadiri majlis perkahwinan kak Kamariah @ kak Qomah....tahniah buat kak qomah dan khairi. Cukup cantik dan cukup sempurna lagi bile mane ainna dapat tau tok cik @ atuk sedara yang menetap di terangganu ialah besan kepada mak ayah kak Qomah, sepupu ayah ialah kakak ipar kak Qomah..begitu indah hidup ini...ada hikmah yg Allah dh tentukan dalam hidup kita, setiap apa yg berlaku pasti ada keindahan di sebalik nya. Nk di jadikan cerita, Fatimah Misran (student biotech engin uia) juga teman yg ainna sayangi berkahwin dengan sepupu ainna (klau ikut susunan keluarga ainna n abg Farid dua pupu)...hehehhe..indah sungguh mane2 pegi kite jumpe saudara. Semoga kak Qomah n Khairi serta Fatimah n Abg. Farid serta semua sahibah2 n sahabat2 yang dh bergelar isteri dan suami n mungkin xlama lg bergelar ayah dan ibu...sentiasa berada di bawah lembayung rahmat-Nya.. Dengan itu di sini ainna attach kn beberapa pics sekitar majlis perkahwinan kak qomah n khairi.





Catatan:
  • Acara dimulakan dengan khatamul Qur'an pada sebelah pagi nye.
  • Erin sebagai mak or cik andam kak Qomah...lawakn (",) so sweet dear
  • Jurukamera seperti biasala org nya ialah org yg menaip nie..tp sayang nye gmbr2 yg di attach nie bukan dr kamera sebenar. nie hanya gmbr hp saje...
  • Hantaran juga di buat oleh erlina..
  • Maaf sngt2 nie je la buat perkongsian untuk kengkawan semua.
  • Akad nikah jam 11 pagi...tp terlewat skit maka 11.30 pg kedua pengantin ini di ijab kabul kn. Alhamdulillah.
  • Marila kita sama2 doakn kebahagian buat kedua pasangan ini seperti mana doa yg di saran kn oleh nabi kita Muhammad s.a.w

Barakallahulakuma, wa baraka 'alaikuma, wa jama'a bainakuma fi khoir

"semoga Allah memberi berkah kepadamu & ke atasmu & mengumpulkan kamu berdua dalam kebaikan"

Majlis Perkahwinan Nor @ my anak sedara


view dalam erl from my seat

Fuh..last week (290509) sebaik saje lps menghabis kn segala keje di lab ainna bergegas pulang ke rumah....heheheh...anak sedara i kawin dah....gossip2 org..."bile nk makan nasi minyak ain pula nie" my answer: "I'Allah ada rezki nanti ada la..heheheheh"..jawapan yg memang dh di rancang sejak awal lg..apa2 pun hari itu pasti akan datang jua...AMIN.. orang sedara ramai...pergh...klau nk tau nk makan pun kene beratur tau...letih tunggu babe..xsempat nk ambil gmbr org ngah beratur ambil nasi....sepanjang jalan tue kiteorg konker....lebih 8 buah khemah razse nye..nor siap naik atas tandu lg..pun xsempat nk ambil...ni ainna attach kn pics yg sempat diambil....lalalalala.....(",)