KATA-KATA HIKMAT

Sintesiskan unsur-unsur anod kemesraan dengan isomer ukhwah serta oksidakan monomer kasih sayang dan molekul doa untuk menghasilkan polimer PERSAHABATAN yang oktet..

Live for today:

During this day u should pray with a wakeful heart,
Recite the Qur'an with understanding and remember Allah with sincerity,
In this day you should be balance in your affairs,
Satisfied with your alloted portion,
Concernedwith your appearance and health..(",)


Thursday, December 31, 2009

Tahun Baru

Esok bermula nye tahun baru masihi...dua minggu lps kite telah pun menyambut tahun baru Islam jadi jom kite tengok skit apa yg dimaksudkan dgn hijrah.Hijrah ertinya pindah, dari hal-hal yang tidak baik menjadi hal-hal yang baik dan pengertiannya bukan hanya sekadar perbuatan seperti pindah tempat, rumah, tempat kerja atau yang lain. Intinya adalah peningkatan kualiti yg bermula dari hitungan detik, minit, jam, hari, minggu, bulan ,tahun dan terus-menerus dilakukan dengan landasan istiqomah dan Rahman Rahim. erm...setiap kite mempunyai pandangan yg berbeza. Tp, xpela...yg ainna nk cite sejauh mane kite dapat memperbaiki diri???

ALLAHUAKBAR...sekejap rasenye mase berlalu, thn 1430 hijrah telah pun kite tinggal kn dan kini 2009 hampir ke penghujung nye...umur semakin meningkat, bagaimana pula dgn amal kite? Ya ALLAH terlalu sedikit cuma. Dgn kedatangan 2010 ini marila kite beramai2 memohon agar tahun yg bakal kite lalui ini...lebih terang dan nyata. Semoga Allah sentiasa bersama kite walau di mana kite berada...huhuhu.....ada target yg besar thn nie, tp....kenyatan nye masih blum pasti. sesungguhnya Allah lebih mengetahui.


SELAMAT TAHUN BARU KENGKAWAN (",)

3 comments:

Girl said...

selamat pengantin baru aina! hehe~ selamat tahun baru~

Anonymous said...

kenape slmt pengantin baru?? ainna dh kawen ke?? xtau pon~ huuuu~
btw, slmt tahun baru ainna~ (^__^)

raudah sakinah said...

Hehehhe...terima kasih

Wee~ainna lum lg berkahwen la, una tue saje je...calon pun lum ada lg...klau ada memang dh jln dah...huhuhu
Una~una carikn la kite (^_^)