KATA-KATA HIKMAT

Sintesiskan unsur-unsur anod kemesraan dengan isomer ukhwah serta oksidakan monomer kasih sayang dan molekul doa untuk menghasilkan polimer PERSAHABATAN yang oktet..

Live for today:

During this day u should pray with a wakeful heart,
Recite the Qur'an with understanding and remember Allah with sincerity,
In this day you should be balance in your affairs,
Satisfied with your alloted portion,
Concernedwith your appearance and health..(",)

Friday, March 27, 2009

Graduation Dinner Biotech Student (",) Part 1



Some of the commitees and menu for that day


Di atas saranan Adelin..ainna turutkn utk mencoret sepatah dua..berkenaan malam graduation dinner kite....cerita ini di mulai dgn name rebung, apa itu rebung? jom kite kaji skit....

REBUNG

Rebung adalah tunas muda dari pohon bambu. Penduduk di Indonesia maupun di Asia biasanya memanfaatkan rebung sebagai bahan makanan. Tak kurang nye di negara kita..setahu ainna org nogori 9 memang menjadikn rebung sebagai santapan utama bg lunch hour mereka.pergh...sedapnye makan rebung masak lemak cili padi...nyam2....Rebung biasanya diolah untuk dijadikan sayur atau bahan pengisi lumpia. Rebung yang diolah menjadi asinan juga tak kalah enak dijadikan kudapan.

Mungkin, tak banyak yang tahu, rebung yang sering dianggap makanan panda(caye tak panda memang makan rebung..huhuh..cayo la) ini sebenarnya memiliki banyak kandungan gizi, antara lain karbohidrat, protein, dan 12 asam amino esensial yang sangat diperlukan oleh tubuh. Untuk pengetahuan smua dr apa yang ainna baca rebung apabila dicampur dengan peppermint sangat berkhasiat untuk menyembuhkan penyakit flu.

Tidak hanya itu, bagi mereka yang memiliki kadar kolesterol tinggi, juga dianjurkan untuk sering-sering makan rebung rebus untuk menormalkan kadar kolesterolnya. Pengambilan rebung secara teratur juga dipercayai boleh menjadi tindakan preventif dalam menghambat berbagai jenis penyakit, termasuk diabetes.


K,tu la serba sedikit cite pasal rebung....nape ainna cite pasal rebung?..sebab venue yg dipilih tuk graduation dinner biotech ialah..restoran rebung chef Ismail yang terletak di jalan maarof bangsar..mai kite lihat apa ada kat restoran nie??jeng..je...jeng....lawati la ke laman web www.Rebung.com.my...korang akan dapati bnyk info yg menarik di situ k...search by ur self la..malas nk memanjang kn cite..yang penting rase terharu..sbb..program nie wat kat bangsar..tempat ainna dibesarkn..sudah sekian lama babe xbalik cn...dulu masjid Sultan Abu Bakar tu la tempat melepak ngan member klau wat program..pergh..xtahan lepak kat masjid..hehehehe alhamdulillah...(",)..b4 g nie ainna duk search la via google search thru satellite...tuk kenal pasti location sebenar restoran tersebut..ternyata senang je nk cr restoran nie...confident mesti ada babe...yg penting..xsusah la...klau jln ngan erin dia leh paham dgn cepat nye..n alhamdulillah majdah pun tau selok belok bangsar nie...tahniah la korang..sampai gak kite ek......k jom kite search apa yg berlaku di malam tersebut.....taaaraaaa.......
Haa..ni ialah gmbr disiang hari...b4 acara malam nye berlangsung...begini la keadaan restoran ini
Next......watch out..dear....



Malam-malam yang indah

Dimulakan dgn Bismillah.....Disudahi dengan alhamdulillah....hehehheheh.....xtau nk wat pe....boring...dh kul 2.45 pg tp mate xngantuk lg,nk abiskn bace buku..tp...keadaan x m'izinkn "bising"ramai nye bermalam kat musolla nie......pelik tul la...huhuhu....setia nye ainna menemani kengkwn dr group lain menyiapkn keje mereka tuk presentation pd esok ptg...time:5p.m, Venue: meeting room department...title: bioprotein....sayang korang kerana ALLAH ukhuwah fillah ye...fini n dibut sedang berjuang di alam fantasi masing2...manakala....zatie...najla...al..erin...majdah...ade n lina....rancak...memerah otak bersengkang mata mengadap laptop masing2 disamping kak yana..yg sanggup dtg dr sumayyah..n fariha memberi pertolongan...woit..linda dh lelap ke? fatimah mane?? dh blk ke??xperasan la pula..huhuhuhu (^~^)
xperasan la babe...huhuhuh..najla nie..dh berapa kali dh ainna tengok n_g_a_...tdo la najla jgn risau ainna xckp apa pasal la kat dlm blog nie...hehheheh..ainna type je....huhuhuhuh........apa ek nk merepek lg nie...?????erm...tetiba rindu kat katil...dh 2 mlm dh nie..ainna tinggal kn dia sian la...xpe2 esok mlm ainna bersama kamu ye katil ku sayang....b4 dtg sini ainna g dgr talk..so nanti klau ada mase ainna kongsi ye pasal apa yg ainna dgr.

Erm...td siang ayahanda tepon..tanye bile ainna nk blk sbb adik ku ada blk ,jd nye tentu ayahanda rancang sesuatu...huhuhuhu..apa la agak nye yg ayahanda n bonda rancangkn ek tuk ujung minggu anakanda nye nie??????nk xnk ainna memang kene blk la..sbb bkn senang nk jumpe adik...huhuhu..jauh disana sayang adik ku...xpe..alg blk umah minggu nie kite lepak sama2 ye...jgn lupe carikn penganti alg yg baru, alg amat merindui bf along nie...along kehilangan bf dr alam realiti dan maya sekali gus...huhuhuhu....xpe...ada lg bf dlm senarai yg blum d belik...kite kaji sama2 k.....ermm....tuk pengetahuan thn nie..dh berderet alg dpt jemputan sehingga akhir thn..hehheehh....jgn tanye alg bile lg k...(kata2:"abg yen n kak azima dh, alg ngan abg S bile lg??"huhuhu..soalan yg sama dr kengkwn alg mase reunion aritue...heeheheh...sorila adik2 ku..abg S mu dh tunang...alg dh jumpe dh ngan tunang dia aritu...abg S sendr yg intro...d saksikn oleh skbians yg lain..dh la, tue smua dlm sejarah, xpernah terlintas pun kat fikiran alg nie...kini alg d gosipkn dgn abg "ntah siapa ntah name nye...alg pun xbrp pasti", ...dia minta alg ambil baton dr kak azima...tuk dia n tunggu dia blk thn depan..tp..tu smua angan2..sorry la...alg xjamin...hahhahh....biasala kan, cam dh jd tradisi...4pasangan yg di kenen2 dr zaman persekolahan dh menjadi..tue yg diaorg ni memandai je...xpe..hati alg tetap satu..tuk DIA...hanya DIA yg punyai jawapan itu...haritu alg dh reject pilihan ayahanda....huhuhuhu...dh la stop kat cn..kite cite face2face nanti k..)kesimpulan nye..alg lum fikir lg..bnyk benda yg alg nk fikir...kak zima n kak ain lain la..abg yen n ang yazid dh sediakn smua nye tuk mereka...b4 mendrkn umah masjid..tue..rezki yg ALLAH beri tuk mereka...alhamdulillah...

next ainna berfikir pasal FYP....sedih nie :(....apa nk jd????org lain dlm process validation..tp..ainna?????erm...xtau nk cite la..apala nk jadi...ainna...ainnna...ainna....sir...i'm really miss u n i really need you....how can i meet n see u??????where r u sir????? should i go tp the counter lost n found 2 find u sir???????(*!*)erm...i don't thing so....to adil n zatie...susah senang kite bersama ye?

Dah la...dh kul 3.30 nk smbg bace buku smp lelap...nanti kul 5.30 korang kejut ye...ade nk blk ke x???nanti kejut ye klau ainna tertdo....(tdo ke ainna?)erm..klau la ye.....lastly, life is an open secret...think about it...

(Seek, amidst that which God has given thee, the Last Adobe, and forget not thy portion of the present world; and do good, as God has been good to thee.)(Al-Qasas 28:77)

Thursday, March 19, 2009

Kehilangan

Assalam kengkawan...xtau nk cakap apa tp..nk cite gak n kongsi ngan smua...semalam 18 march 2009...ainna kehilangan boyfrens yang ainna sayang...dia selalu menemani ainna kemana pun ainna pegi...rase cinta dan sayang kepadanye xdpt nk d bendung lagi,bangun pagi dia sentiasa di sisi menemani setiap malam2 hidup ku ini....dia tetap di hati...xtau bila akan dapat penganti....sedih...ainna kehilangan nye..di tempat yang di jamin Allah beri pelindungan....tp..dgn rahmat dan dugaan yang di berikn ainna harus tabah hadapi dugaan...ainna terima smua nye dgn rase syukur kerana ada hikmah di sebalik apa yang berlaku..AMIN...untuk mengetahuan kengkawan boyfrens ainna ialah....handphone 2 biji pemberian dr ayahanda tersayang..pendrives 2 ketul...yang mengandungi..segala inti pati...ilmiah yg diberi..oleh lectureku...matric kad...sepanjang zaman as an identity student UIA...room key + locker key...but not include car key...ehheheh...xde pun...n last..my mp3 bateri...huhuhuhu......mohon Allah buka kan hati hamba Nya yg "terambil" harta dan kepunyaan diriku...

Sunday, March 15, 2009



Cuba teka apa yang ainna nk cite pasal 2 pic nie????
Cube tengok btl2..apa yg anda nmpk kat bukit tue..

Ainna & Erlina
Apakah pebezaan antara kami?
Cuba cari (",)

Reunion SKBians + Persandingan Azima & Yen

Dua pasangan yg selang setahun usia perkahwinan mereka...yg serba putih tue..ain & ajid...huhuhu..ain ngah tunggu aritue....lg 2bln lg....azima cepat2 ye...thn depan azima pula..hahhaha...insyaAllah ulama' yg agung bakal dilahirkan xlama lg...AMIN (",)


SKBians gurlz

Sorry yen...pinjam Azima jap ye...ha...kwn2 ni la kwn ainna NORAZIMA bt AHMAD

Ini adalah pandangan dari luar...Dewan Komuniti Pantai Hillpark...Azima & Yen di sandingkn...
huhuh..tengah penat nie sebenarnye..berjalan kaki dr bwh semata2 nk ke dewan nie....huhuhu...tetamu vvip...kene jln kaki..mase nie ainna ngan rahimah..kami ber2 dr uia..naik lrt ke stesen kerinchi...then..kami naik la bus rapid..ingat kn pak cik bus tue anta smp dewan nie...rupe2 nye..smp kt bwh je....teruja gak la diri ni..setelah sekian lama dr ku berhijrah...pantai dalam Bangsar.. kini memang lain..jauh beza nye dr 10thn yg dulu....penat2 pun xpela..demi sahabatku..janji ada kwn babe...

Pelamin yang tersergam indah ini bakal di duduki oleh 2 pasangan pengantin raja hari-hari kita...
azima&yen..serta abg azima dgn pasangan nye....melangkah nye kaki ku kedlm dewan komuniti pantai hillpark ni...tersembunyi satu perasaan yg tak dpt ku nafikn ...rakan sepejuangan ku...sejak d bangku sekolah rendah..kini sudah pun menukar status nye...menjadi isteri yg di sayangi yen..juga rakan sekelas ku..kami di besarkn di sek yg sama ..di didik menjadi manusia yg bergune....mase berlalu sangat pantas...bagaimana pula dgn dr ku...huhuhuhu...still single..heheheh.. (",)